- Uitwerkingen
- Strategie & analyse
- Branding
- Webontwikkeling
- Online marketing
- Jaar
- 2019
Campine
Campine is een beursgenoteerd recyclagebedrijf in Beerse. Zij recycleren industriële afvalstromen om er nieuwe grondstoffen van te maken. Zo ontmantelen zij loodzuur autobatterijen en allerhande loodafval om metalen te recupereren.
Probleemstellling
Vandaag kennen te weinig mensen Campine, zelfs niet de eigen buurtbewoners. Bij de naam Campine denken mensen systematisch aan de melk ‘Campina’.
Campine heeft bovendien geen marketing dienst en dus ‘iedereen en niemand’ was verantwoordelijk voor het marketing-project. Door een gemis aan ownership lopen de verschillende acties vertragingen op.
Uitdaging:
image branding naar klanten, (toekomstige) werknemers, aandeelhouders, buurtbewoners en autoriteiten
aantrekken goede arbeidskrachten
klanten/prospecten overtuigen van hun producten met toegevoegde waarde
Situatie voorheen
Aanpak
Na het uitvoeren van een marketinganalyse werd een analyserapport met een bijbehorend actieplan opgesteld gebaseerd op de pijnpunten. De coördinatie van het voorgesteld actieplan werd ook toevertrouwd aan Marketing Link.
Een werkgroep Marketing werd binnen Campine opgericht waarvan ook Marketing Link deel uitmaakte.. Alle contacten en onderhandelingen met de externe partners (branding agency, webdesigner, copywriter, fotograaf, videograaf, vertaalbureau, drukker,…) verliepen via Marketing Link die nadien terugkoppelde naar de werkgroep om beslissingen te nemen of goedkeuringen te krijgen.
Resultaat na oplevering
Restyling logo & baseline
Iconen & kleuren
Marketingtools
‘‘
Françoise verdiept zich eerst ter dege in het bedrijf: geschiedenis, cultuur, medewerkers, producten, positionering, concurrentie analyse, etc… waarna ze, in een directe aanpak en stijl, haar analyse en actieplan presenteert. Ze volgt voor ons ook het actieplan op, zodat we zeker zijn dat de originele doelen, timings en budgetten bewaakt worden.
WILLEM DE VOS