EXPERTISE

Een marketinganalyse kan verrassende gevolgen hebben

Een marketing analyse loont

De meeste ondernemers stellen een marketingplan op bij de opstart van hun bedrijf want dit is een essentieel onderdeel van elke succesvolle bedrijfsstrategie.

Een regelmatig uitgevoerde marketinganalyse is echter onmisbaar om het marketingplan up-to-date te houden in deze snel veranderende digitale wereld. Zo sluiten de  marketinginspanningen altijd aan bij de laatste trends en behoeften van de doelgroep.

Worstelt u ook met de digitale versnelling?

Uit een onderzoek Van Voka bij zo'n 2.000 Vlaamse ondernemingen blijkt dat de staat van digitalisering bij de Vlaamse bedrijven, vooral bij kleine ondernemingen, zorgwekkend is. Bijna 7 op de 10 ondernemingen heeft nog geen concreet actieplan voor de digitale verandering.

https://www.vaia.be/nl/blog/de-staat-van-digitalisering-bij-de-vlaamse-bedrijven

Waar knelt het schoentje

Drukbezette ondernemers hebben vaak wél een duidelijk beeld van de globale marketingdoelstellingen, maar niet hoe die vandaag concreet moeten worden ingevuld in de praktijk.

Bedrijven lopen achter op het gebied van digitale transformatie, terwijl is aangetoond dat ondernemingen met een digitale strategie over het algemeen beter presteren.

Onvoldoende bewustzijn van de noodzaak van digitale transformatie

Ontbreken van een uitgeschreven digitale strategie

Verouderde website en niet aangepast aan de digitale strategie

Angst voor verandering

Gebrek aan interne expertise 

Financiële beperkingen

‘‘

Bedrijven met een digitale strategie zijn veerkrachtiger,
dynamischer en groeien sneller. Al eens overwogen om een  marketingbureau als Marketing Link in te schakelen?

Françoise Cornette

Nood aan een marketing analyse?

Geen succes zonder plan. Dat is de kerngedachte bij Marketing Link uit Ronse. Daarom start een (digitaal) actieplan altijd met een grondige marketinganalyse van de huidige marketingaanpak en de bijbehorende resultaten. Pas daarna geeft Françoise Cornette advies om een actieplan op te stellen aangepast aan de digitale transformatie. Bovendien is Marketing Link erkend als dienstverlener van de KMO-portefeuille waardoor u 30% subsidie kan krijgen voor het marketingadvies. De reikwijdte van de dienstverlening bepaalt u zelf.

Een marketinganalyse interesseert mij

De kosten van een marketinganalyse zijn minimaal als u uitrekent hoeveel u nadien bespaart. Zeker als u Marketing Link uit Ronse inschakelt voor marketing advies, want dan bespaart u dankzij de kmo-portefeuille tot 30%!
Scroll naar boven